Nasze działania w związku z pandemią
COVID-19
Drodzy goście.
Pragniemy Państwa poinformować, że w Ciechocinku nie odnotowano do tej pory ani jednego przypadku zachorowania na COVID-19. Województwo kujawsko-pomorskie należy do grupy województw o niskim wskaźniku infekcji SARS-CoV-2.
Państwa bezpieczeństwo jest dla nas najwyższą wartością, dlatego cały obiekt jest systematycznie dezynfekowany a pracownicy zostali przebadani testem przesiewowym w kierunku Covid-19.
W związku z sytuacją epidemiczną wprowadziliśmy dodatkowe zasady bezpieczeństwa i higieny, które pozwolą cieszyć się Państwu bezpiecznym i spokojnym pobytem w Klinice Uzdrowiskowej „Pod Tężniami”.
Działamy zgodnie z wytycznymi GIS oraz zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.
NASZA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA z dnia 15.06.2020
#bezpiecznaKlinika
BEZPIECZNA LOKALIZACJA
- jesteśmy zlokalizowani w pobliżu tężni, z pięknym Parkiem na terenie Kliniki, z daleka od miejsc publicznych, dworców, sklepów i galerii
- powierzchnia przestrzeni wewnątrz budynku oraz wokół niego jest bardzo duża i pozwala zachować bezpieczne odległości we wszystkich przestrzeniach hotelowych
KORZYŚCI: Goście mają do dyspozycji dużą przestrzeń - zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, co pozwala na zachowanie bezpiecznej odległości minimum 2 metrów. Goście przebywający w hotelu nie są narażeni na bezpośrednie kontakty z dużą liczbą osób
BEZPIECZNY OBIEKT
- na teren obiektu mają wstęp wyłącznie zameldowani Goście i pracownicy
- wszyscy Goście i pracownicy poddawani są procedurze mierzenia temperatury bezdotykowym aparatem
- Goście i pracownicy mają obowiązek zdezynfekować ręce po wejściu na teren obiektu
- przy wejściu na teren obiektu dostępne są jednorazowe rękawiczki i płyn do dezynfekcji
- każdy pracownik Kliniki ma mierzoną temperaturę co 4 godziny podczas pełnienia obowiązków służbowych
- w obiekcie mogą przebywać tylko osoby, które przeszły kontrolę bezpieczeństwa
KORZYŚCI: Goście mogą czuć się bezpiecznie, gdyż na terenie obiektu nie ma przypadkowych osób
BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE
- należy przestrzegać regularnego mycia rąk mydłem zgodnie z instrukcjami dostępnymi w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych
- należy przestrzegać utrzymywania bezpiecznych odległości w kontaktach bezpośrednich ( 2m).
- w przestrzeniach ogólnych, recepcji i restauracjach oraz pomieszczeniach Działu Zabiegowego i Wellnes&Spa umieszczone są płyny do dezynfekcji rąk. Przy wejściu do pomieszczeń Kliniki należy obligatoryjnie dezynfekować ręce.
- zachęcamy wszystkich Gości i pracowników do uśmiechu na powitanie w zastępstwie uścisku dłoni
- w przestrzeniach ogólnodostępnych w budynkach zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki, przyłbicy bądź innym sposobem jest obowiązkowe
OPIEKA MEDYCZNA
- termin wizyty w Dyżurce Pielęgniarek jest wyznaczany w trakcie meldowania do obiektu w recepcji
- wizyta w Dyżurce Pielęgniarek jest konieczna celem ustalenia terminu wizyty lekarskiej. Czas obu wizyt – pielęgniarskiej i lekarskiej - zostaje ze względów bezpieczeństwa sanitarnego ograniczony do niezbędnego minimum.
- w Dyżurce Pielęgniarek zostanie ponownie dokonany pomiar temperatury.
- oczekiwanie na wizytę przed Dyżurką Pielęgniarek, Gabinetem Lekarskim oraz Planowaniem Zabiegów odbywa się wyłącznie w czytelnie oznakowanych, przygotowanych miejscach; ilość osób przybywających w poczekalni zostanie ograniczona do minimum określonego obowiązującymi przepisami; obowiązuje dystans minimalny 2m
- czas pomiędzy kolejnymi wizytami oraz zabiegami został wydłużony celem wietrzenia pomieszczeń
- planowanie zabiegów odbywa się zaocznie, poprawki zabiegów telefonicznie, w wyjątkowych wypadkach osobiście w Dziale Planowania
- przed wejściem na Bazę Zabiegową rozmieszczone są dyspensery ze środkami dezynfekcyjnymi, należy z nich bezwzględnie skorzystać przed wejściem do Dyżurki Pielęgniarek, Gabinetu Lekarskiego, Gabinetów Zabiegowych
- dezynfekcja wszystkich powierzchni kontaktowych odbywa się regularnie
- sprzęt medyczny oraz akcesoria używane do zabiegów są każdorazowo dezynfekowane
- wszystkie pomieszczenia są regularnie wietrzone, w czasie przerwy nocnej również naświetlane lampą UVC
- w przypadku podejrzenia objawów infekcji lub innego powodu kontaktu z Działem Medycznym należy zgłosić ten fakt telefonicznie do Dyżurki Pielęgniarek i postępować zgodnie z instrukcjami
- w recepcji dostępna jest apteczka, wyposażona w niezbędne środki ochrony zdrowia
- personel jest przeszkolony z zasad bezpieczeństwa w przypadku pojawienia się zagrożenia zdrowia
- na życzenie Gości w recepcji dostępny jest pakiet z podstawowymi środkami ochronnymi (maska, rękawiczki)
KORZYŚCI: szybka reakcja, fachowa opieka specjalistów, minimalizacja ryzyka
BEZPIECZNA RECEPCJA
- recepcja została odgrodzoną osłoną z plexi,
- recepcja obsługuje Gości wyposażeni w środki ochrony indywidualnej
- przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko 1 Gość
- wyznaczyliśmy miejsca do zatrzymania się osób oczekujących na obsługę recepcji w odległościach co 2 metry
- regularnie dezynfekujemy ladę recepcyjną oraz wózki bagażowe
- dezynfekujemy klucze – transpondery zarówno przed wydaniem, jak i po odebraniu od Gości
- przy stanowisku recepcyjnym znajdują się płyny do dezynfekcji rąk - zachęcamy Gości do dezynfekcji rąk przed wypełnieniem karty meldunkowej
- zachęcamy Gości do rozliczeń bezgotówkowych; Goście sami obsługują terminale płatnicze zabezpieczone w folie, które po każdym użyciu są dezynfekowane
- udostępniamy długopisy jednorazowe
POKOJE
- wietrzymy pokoje hotelowe po każdym pobycie przez co najmniej 15 minut
- każdy pokój jest generalnie sprzątany, a wszystkie powierzchnie takie jak blat, kran, sedes, biurko, klamki, włączniki, sterowniki klimatyzacji, pilot do telewizora są dezynfekowane specjalnymi środkami odkażającymi
- pokoje są ozonowane i wietrzone po każdym pobycie
- pokojowe wyposażone są w przyłbice, maseczki oraz jednorazowe rękawiczki. Po sprzątnięciu pokoju osoba sprzątająca zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce i w nowych wprowadza do pokoju czyste rzeczy takie jak ręczniki, szlafroki, pościel
- zgodnie z zaleceniami GIS nie zaleca się korzystania z suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych
- pokoje sprzątane są na życzenie po uprzednim zgłoszeniu w recepcji dzień wcześniej
POSIŁKI
- śniadania serwowane są w godzinach 7:45 – 10:15
- obiady serwowane są w godzinach 12:45 – 15:00
- kolacje serwowane są w godzinach 17:15 – 19:30
- zostały wprowadzone ograniczenia miejsc zgodnie z wytycznie GIS
- stoliki znajdują się w odległości minimum 2 metrów od siebie
- stoliki wspólne mogą zajmować członkowie rodziny/osoby zakwaterowane w tym samym pokoju
- po wejściu na salę należy zdezynfekować dłonie korzystając ze środków do dezynfekcji rąk
- w restauracji obowiązuje zakrywanie nosa i ust do czasu zajęcia miejsca przy stoliku
- bufet szwedzki obsługiwany jest tylko i wyłącznie przez pracownika gastronomii
- stoliki są na bieżąco dezynfekowane po każdym gościu
- po każdym posiłku sala restauracyjna jest myta
- z regularną częstotliwością dokonujemy dezynfekcji i wietrzymy pomieszczenia przez co najmniej 1 godzinę
- wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz Sanepid-u przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa i higieny
- kucharze i kelnerzy wyposażeni są w środki ochrony osobistej
PRZESTRZENIE HOTELOWE
- przestrzenie wspólne w Klinice są regularnie myte, dezynfekowane i wietrzone zgodnie z wytycznymi GIS a powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, przyciski w windach) dezynfekowane kilka razy dziennie
- w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych umieszczone umieszczone są mydła antybakteryjne oraz instrukcje jak poprawnie myć i dezynfekować dłonie
- korzystać z windy w jednym czasie mogą maksymalnie 2 osoby (nie dotyczy rodzin)
- wszystkie windy są codziennie dezynfekowane
- przed windami umieściliśmy środki do dezynfekcji rąk oraz instrukcje jak dezynfekować dłonie
- przestrzenie hotelowe są czyszczone przez personel wyposażony w środki ochrony osobistej
- prosimy pamiętać o zachowaniu dystansu
- w przestrzeniach ogólnodostępnych w budynkach zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki przyłbicy bądź innym sposobem jest obowiązkowe
KORZYŚCI: minimalizujemy ryzyko, aby każdy z Gości czuł się bezpiecznie
BAZA ZABIEGOWA
- przed wejściem na Bazę Zabiegową prosimy o założenie maseczki i dezynfekcję rąk. Na korytarzach Kompleksu Balneologicznego są rozmieszczone dyspensery ze środkami dezynfekcyjnymi, należy z nich bezwzględnie skorzystać przed wejściem na Zabiegi.
- planowanie zabiegów odbywa się zaocznie, poprawki zabiegów są ustalane telefonicznie, w wyjątkowych wypadkach osobiście w Dziale Planowania, które oddzielone jest szklaną szybą, a pracownicy obsługują Gości wyposażeni w środki ochrony osobistej
- oczekiwanie przed Planowaniem Zabiegów odbywa się wyłącznie w czytelnie oznakowanych, przygotowanych miejscach; ilość osób przybywających w poczekalni zostanie ograniczona do minimum określonego obowiązującymi przepisami; obowiązuje dystans minimalny 2m.
- prosimy o przychodzenie punktualnie i pojedynczo (nie dotyczy opiekuna osoby niepełnosprawnej) na wyznaczoną godzinę na zabiegi i badanie lekarskie
- nie wolno przynosić ze sobą telefonów komórkowych, jedzenia, picia oraz innych zbędnych rzeczy.
- podczas przychodzenia na zabiegi należy zachować 2 metry odległości od innych osób. Na kanapach, krzesłach wieloosobowych może siedzieć tylko 1 osoba. Miejsca na których nie wolno siadać zostały zaklejone żółto – czarną taśmą
- wszystkie powierzchnie kontaktowe (blaty, terminale płatnicze, telefony) są regularnie dezynfekowane
- czas pomiędzy zabiegami został wydłużony celem wietrzenia pomieszczeń
- sprzęt medyczny oraz akcesoria używane do zabiegów są każdorazowo dezynfekowane, wszystkie pomieszczenia są regularnie wietrzone, w czasie przerwy nocnej również naświetlane lampą UVC
- z zabiegów mogą korzystać tylko i wyłącznie osoby zameldowane w Klinice
- pracownik zastrzega sobie prawo odmowy wykonania zabiegów w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub nieprzestrzegania wprowadzonych w Klinice zasad sanitarno-epidemiologicznych
ROWERY i KIJKI do NORDIC WALKING
- wszyscy pracownicy wydający Gościom wypożyczającym rowery oraz kijki do Nordic Walking wyposażeni są w rękawiczki i maseczki
- wszystkie rowery oraz kijki są dezynfekowane przed i po każdym Gościu
Na bieżąco monitorujemy zalecenia i wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i higieny, rekomendowane przez odpowiednie służby realizujące zadania w zakresie zdrowia publicznego.
W przypadku wydania kolejnych zarządzeń w tym zakresie, będziemy na bieżąco aktualizować nasze procedury.
W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości co do własnego stanu zdrowia prosimy o kontakt z najbliższą stacją sanitarno-epidemiologiczną pod numerem 608 016 764.
Do Państwa dyspozycji są również Pracownicy Kliniki, którzy zapewnią Państwu całodobowe wsparcie.
Dyrekcja i Pracownicy Kliniki