pl
pl
en
en
de
de
ru
ru
Wyróżnienia:
Klinika Pod Tężniami

Procedury bezpieczeństwa

 

Nasze działania w związku z pandemią

COVID-19

 Drodzy goście.

   
   Pragniemy Państwa poinformować, że w Ciechocinku nie odnotowano do tej pory ani jednego przypadku zachorowania na COVID-19. Województwo kujawsko-pomorskie należy do grupy województw o niskim wskaźniku infekcji SARS-CoV-2.

   Państwa bezpieczeństwo jest dla nas najwyższą wartością, dlatego cały obiekt jest systematycznie dezynfekowany a pracownicy zostali przebadani testem przesiewowym w kierunku Covid-19.

   W związku z sytuacją epidemiczną wprowadziliśmy dodatkowe zasady bezpieczeństwa i higieny, które pozwolą cieszyć się Państwu bezpiecznym i spokojnym pobytem w Klinice Uzdrowiskowej „Pod Tężniami”.

Działamy zgodnie z wytycznymi GIS oraz zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.

 

NASZA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA z dnia 15.06.2020

#bezpiecznaKlinika

 

BEZPIECZNA LOKALIZACJA

 

  • jesteśmy zlokalizowani w pobliżu tężni, z pięknym Parkiem na terenie Kliniki, z daleka od miejsc publicznych, dworców, sklepów i galerii
  • powierzchnia przestrzeni wewnątrz budynku oraz wokół niego jest bardzo duża i pozwala zachować bezpieczne odległości we wszystkich przestrzeniach hotelowych

KORZYŚCI: Goście mają do dyspozycji dużą przestrzeń - zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, co pozwala na zachowanie bezpiecznej odległości minimum 2 metrów. Goście przebywający w hotelu nie są narażeni na bezpośrednie kontakty z dużą liczbą osób


BEZPIECZNY OBIEKT

 

  • na teren obiektu mają wstęp wyłącznie zameldowani Goście i pracownicy 
  • wszyscy Goście i pracownicy poddawani są procedurze mierzenia temperatury bezdotykowym aparatem
  • Goście i pracownicy mają obowiązek zdezynfekować ręce po wejściu na teren obiektu
  • przy wejściu na teren obiektu dostępne są jednorazowe rękawiczki i płyn do dezynfekcji
  • każdy pracownik Kliniki ma mierzoną temperaturę co 4 godziny podczas pełnienia obowiązków służbowych
  • w obiekcie mogą przebywać tylko osoby, które przeszły kontrolę bezpieczeństwa

KORZYŚCI: Goście mogą czuć się bezpiecznie, gdyż na terenie obiektu nie ma przypadkowych osób



BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE

 

  • należy przestrzegać  regularnego mycia rąk mydłem zgodnie z instrukcjami dostępnymi w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych
  • należy przestrzegać utrzymywania bezpiecznych odległości w kontaktach bezpośrednich ( 2m).
  • w przestrzeniach ogólnych, recepcji i restauracjach oraz pomieszczeniach Działu Zabiegowego i Wellnes&Spa umieszczone są płyny do dezynfekcji rąk. Przy wejściu do pomieszczeń Kliniki należy obligatoryjnie dezynfekować ręce.
  • zachęcamy wszystkich Gości i pracowników do uśmiechu na powitanie w zastępstwie uścisku dłoni
  • w przestrzeniach ogólnodostępnych w budynkach zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki, przyłbicy bądź innym sposobem jest obowiązkowe


OPIEKA MEDYCZNA

 

  •  termin wizyty w Dyżurce Pielęgniarek jest wyznaczany w trakcie meldowania do obiektu w recepcji
  •  wizyta w Dyżurce Pielęgniarek jest konieczna celem ustalenia terminu wizyty lekarskiej. Czas obu wizyt – pielęgniarskiej i  lekarskiej - zostaje ze względów bezpieczeństwa sanitarnego ograniczony do niezbędnego minimum.
  • w Dyżurce Pielęgniarek zostanie ponownie dokonany pomiar temperatury.
  • oczekiwanie na wizytę przed Dyżurką Pielęgniarek, Gabinetem Lekarskim oraz Planowaniem Zabiegów odbywa się wyłącznie w czytelnie oznakowanych, przygotowanych miejscach; ilość osób przybywających w poczekalni zostanie ograniczona do minimum określonego obowiązującymi przepisami; obowiązuje dystans minimalny 2m
  • czas pomiędzy kolejnymi wizytami oraz zabiegami został wydłużony celem wietrzenia pomieszczeń
  • planowanie zabiegów odbywa się zaocznie, poprawki zabiegów telefonicznie, w wyjątkowych wypadkach osobiście w Dziale Planowania
  • przed wejściem na Bazę Zabiegową rozmieszczone są dyspensery ze środkami dezynfekcyjnymi, należy z nich bezwzględnie skorzystać przed wejściem do Dyżurki Pielęgniarek, Gabinetu Lekarskiego, Gabinetów Zabiegowych
  • dezynfekcja wszystkich powierzchni kontaktowych odbywa się regularnie
  • sprzęt medyczny oraz akcesoria używane do zabiegów są każdorazowo dezynfekowane
  • wszystkie pomieszczenia są regularnie wietrzone, w czasie przerwy nocnej również naświetlane lampą UVC
  • w przypadku podejrzenia objawów infekcji lub innego powodu kontaktu z Działem Medycznym należy zgłosić ten fakt telefonicznie do Dyżurki Pielęgniarek i postępować zgodnie z instrukcjami
  • w recepcji dostępna jest apteczka, wyposażona w niezbędne środki ochrony zdrowia
  • personel jest przeszkolony z zasad bezpieczeństwa w przypadku pojawienia się zagrożenia zdrowia
  • na życzenie Gości w recepcji dostępny jest pakiet z podstawowymi środkami ochronnymi (maska, rękawiczki)

KORZYŚCI: szybka reakcja, fachowa opieka specjalistów, minimalizacja ryzyka


BEZPIECZNA RECEPCJA

 

  • recepcja została odgrodzoną osłoną z plexi,
  • recepcja obsługuje Gości wyposażeni w środki ochrony indywidualnej
  • przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko 1 Gość
  • wyznaczyliśmy miejsca do zatrzymania się osób oczekujących na obsługę recepcji w odległościach co 2 metry
  • regularnie dezynfekujemy ladę recepcyjną oraz wózki bagażowe
  • dezynfekujemy klucze – transpondery zarówno przed wydaniem, jak i po odebraniu od Gości
  • przy stanowisku recepcyjnym znajdują się płyny do dezynfekcji rąk - zachęcamy Gości do dezynfekcji rąk przed wypełnieniem karty meldunkowej
  • zachęcamy Gości do rozliczeń bezgotówkowych; Goście sami obsługują terminale płatnicze zabezpieczone w folie, które po każdym użyciu są dezynfekowane
  • udostępniamy długopisy jednorazowe


POKOJE

 

  • wietrzymy pokoje hotelowe po każdym pobycie przez co najmniej 15 minut
  • każdy pokój jest generalnie sprzątany, a wszystkie powierzchnie takie jak blat, kran, sedes, biurko, klamki, włączniki, sterowniki klimatyzacji, pilot do telewizora są dezynfekowane specjalnymi środkami odkażającymi
  • pokoje są ozonowane i wietrzone po każdym pobycie
  • pokojowe wyposażone są w przyłbice, maseczki oraz jednorazowe rękawiczki. Po sprzątnięciu pokoju osoba sprzątająca zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce i w nowych wprowadza do pokoju czyste rzeczy takie jak ręczniki, szlafroki, pościel
  • zgodnie z zaleceniami GIS nie zaleca się korzystania z suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych
  • pokoje sprzątane są na życzenie po uprzednim zgłoszeniu w recepcji dzień wcześniej

 

POSIŁKI 

 

  • śniadania serwowane są w godzinach 7:45 – 10:15
  • obiady serwowane są  w godzinach 12:45 – 15:00
  • kolacje serwowane są  w godzinach 17:15 – 19:30
  • zostały wprowadzone ograniczenia miejsc zgodnie z wytycznie GIS
  • stoliki znajdują się w odległości minimum 2 metrów od siebie
  • stoliki wspólne mogą zajmować członkowie rodziny/osoby zakwaterowane w tym samym pokoju
  • po wejściu na salę należy zdezynfekować dłonie korzystając ze środków do dezynfekcji rąk
  • w restauracji obowiązuje zakrywanie nosa i ust do czasu zajęcia miejsca przy stoliku
  • bufet szwedzki obsługiwany jest tylko i wyłącznie przez pracownika gastronomii
  • stoliki są na bieżąco dezynfekowane po każdym gościu
  • po każdym posiłku sala restauracyjna jest myta
  • z regularną częstotliwością dokonujemy dezynfekcji i wietrzymy pomieszczenia przez co najmniej 1 godzinę
  • wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz Sanepid-u przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa i higieny
  • kucharze i kelnerzy wyposażeni są w środki ochrony osobistej

 

PRZESTRZENIE HOTELOWE

 

  • przestrzenie wspólne w Klinice są regularnie myte, dezynfekowane i wietrzone zgodnie z wytycznymi GIS a powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, przyciski w windach) dezynfekowane kilka razy dziennie
  • w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych umieszczone umieszczone są mydła antybakteryjne oraz instrukcje jak poprawnie myć i dezynfekować dłonie
  • korzystać z windy w jednym czasie mogą maksymalnie 2 osoby (nie dotyczy rodzin)
  • wszystkie windy są codziennie dezynfekowane
  • przed windami umieściliśmy środki do dezynfekcji rąk oraz instrukcje jak dezynfekować dłonie
  • przestrzenie hotelowe są czyszczone przez personel wyposażony w środki ochrony osobistej
  • prosimy pamiętać o zachowaniu dystansu
  • w przestrzeniach ogólnodostępnych w budynkach zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki przyłbicy bądź innym sposobem jest obowiązkowe


KORZYŚCI: minimalizujemy ryzyko, aby każdy z Gości czuł się bezpiecznie

 

            BAZA ZABIEGOWA

 

  • przed wejściem na Bazę Zabiegową prosimy o założenie maseczki i dezynfekcję rąk. Na korytarzach Kompleksu Balneologicznego są rozmieszczone dyspensery ze środkami dezynfekcyjnymi, należy z nich bezwzględnie skorzystać przed wejściem na Zabiegi.
  • planowanie zabiegów odbywa się zaocznie, poprawki zabiegów są ustalane telefonicznie, w wyjątkowych wypadkach osobiście w Dziale Planowania, które oddzielone jest szklaną szybą, a pracownicy obsługują Gości wyposażeni w środki ochrony osobistej
  • oczekiwanie przed Planowaniem Zabiegów odbywa się wyłącznie w czytelnie oznakowanych, przygotowanych miejscach; ilość osób przybywających w poczekalni zostanie ograniczona do minimum określonego obowiązującymi przepisami; obowiązuje dystans minimalny 2m.
  • prosimy o przychodzenie punktualnie i pojedynczo (nie dotyczy opiekuna osoby niepełnosprawnej) na wyznaczoną godzinę na zabiegi i badanie lekarskie
  • nie wolno przynosić ze sobą telefonów komórkowych, jedzenia, picia oraz innych zbędnych rzeczy.
  • podczas przychodzenia na zabiegi należy zachować 2 metry odległości od innych osób. Na kanapach, krzesłach wieloosobowych może siedzieć tylko 1 osoba. Miejsca na których nie wolno siadać zostały zaklejone żółto – czarną taśmą
  • wszystkie powierzchnie kontaktowe (blaty, terminale płatnicze, telefony) są regularnie dezynfekowane
  • czas pomiędzy zabiegami został wydłużony celem wietrzenia pomieszczeń
  • sprzęt  medyczny oraz akcesoria używane do zabiegów są każdorazowo dezynfekowane,  wszystkie   pomieszczenia są regularnie wietrzone, w czasie przerwy nocnej również naświetlane lampą UVC
  • z zabiegów mogą korzystać tylko i wyłącznie osoby zameldowane w Klinice
  • pracownik zastrzega sobie prawo odmowy wykonania zabiegów w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem lub nieprzestrzegania wprowadzonych w Klinice zasad sanitarno-epidemiologicznych

 

ROWERY i KIJKI do NORDIC WALKING

 

  • wszyscy pracownicy wydający Gościom wypożyczającym rowery oraz kijki do Nordic Walking wyposażeni są w rękawiczki i maseczki
  • wszystkie rowery oraz kijki są dezynfekowane przed i po każdym Gościu



Na bieżąco monitorujemy zalecenia i wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i higieny, rekomendowane przez odpowiednie służby realizujące zadania w zakresie zdrowia publicznego.

W przypadku wydania kolejnych zarządzeń w tym zakresie, będziemy na bieżąco aktualizować nasze procedury.

W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości co do własnego stanu zdrowia prosimy o kontakt z najbliższą stacją sanitarno-epidemiologiczną pod numerem 608 016 764.

Do Państwa dyspozycji są również Pracownicy Kliniki, którzy zapewnią Państwu całodobowe wsparcie.

  

Dyrekcja i Pracownicy Kliniki

 

 
Newsletter
flagi.jpg

Copyright © 2020 KLINIKA UZDROWISKOWA "POD TĘŻNIAMI" im. JANA PAWŁA II - SPÓŁDZIELNIA USŁUG MEDYCZNYCH